Ієрархія посад програмістів Junior, Middle, Senior, Lead.

Куди рости? Як розвиватися в ІТ-компанії? Що шукати в описі вакансії на бажану посаду? Кар'єрний шлях, або про ієрархію посад програмістів у сьогоднішній статті.
ІТ-спеціаліст початківець може претендувати на рівні: Трейні або Джуніор. Різниця між цими двома позиціями: відсутність або наявність комерційного досвіду.

Трейні - це випускник технічної спеціальності або ІТ-курсів, що претендує на неоплачуване стажування, або мінімальну оплату часів роботи.

Іноді на позицію Джуніора беруть початківців і без комерційного досвіду, якщо вони показують гарні навички під час співбесіди та тестових завдань. Тож не бійтеся пробувати та надсилати резюме.

Часто в описі посади вимоги перебільшують і рекрутер шукає у Вашому резюме лише 70-80 % співпадіння з бажаним ідеальним кандидатом.

Якщо вдуматися, «джуніор», «мідл» або «сініор» - всього лише штампи, те, що пишеться у Вас на бейджику, або в загальній базі робітників. Але такі ярлики доводиться використовувати для спрощення картини світу і підвищення ефективності комунікації - вони звичні і клієнтам, і колегам.

Адже іноді мідл може перевершувати сініора у технічних навичках, проте лінується складати атестацію, або виконувати внутрішні вимоги для переходу на вищу спеціалізацію. Також важливим є тривалість комерційного досвіду спеціаліста. Можна провести таку аналогію: Ви не зможете стати лікарем, не пройшовши відповідного строку інтернатури.

Проте у деяких випадках ця приставка до вашої посади може показати замовнику і клієнту рівень Вашої кваліфікації, що також впливає на оцінку і вартість проекту. І відповідно, Ви будете впевненішими у власних знаннях.

Отже, давайте складемо мінімальні вимоги до кар'єрного росту та переміщення в ієрархії ІТ-сфери:
Trainee
Етап коли Ви тільки ступаєте на свій професійний шлях, відвідуєте співбесіди.

  1. Знання англійської на рівні intermediate

  2. Розуміння обраного інструменту і вміння ним користуватися.

  3. Гнучкість, научуваність, навик роботи в команді.
Junior


Ви вже не стажер, повноцінний ІТшнік) Але на цьому етапі на Вас покладається більше відповідальності та навантаження.

  1. Основна вимога до джуніора- здатність самостійно виконувати технічні завдання.

  2. Бажання розвиватися і вчитися (особливо на власних помилках).

  3. Енергія і цілеспрямованість.

  4. Здатність спокійно ставитися до критики, стресостійкість.

Middle
Основна вимога до мідл-розробнику - здатність самостійно виконувати поставлені перед ним завдання. Дуже схоже на те, що було написано в попередньому пункті, однак є важливий нюанс - тут відсутнє слово «технічні». Тобто на новому рівні потрібно розуміти вимоги бізнесу і вміти переводити їх в технічні рішення.

  1. Розуміє вимоги бізнесу.

  2. Знає кінцеву мету, а не просто виконує окремі таски по проекту, може критично оцінити виконану роботу в комплексі.

  3. Ви маєте скласти внутрішню або ж зовнішню атестацію.

  4. Мати за плечима 2 роки комерційного досвіду та показувати свою результативність.

  5. Вміє працювати в команді, має управлінські навички, може ставити технічні завдання.
Senior
Сініор - досвідчений розробник, побачив багато коду.

Основне завдання сініора - приймати правильні технологічні рішення в проекті - тобто такі, які приносять максимальну користь бізнесу і мінімізують витрати.

  1. Вирішує проблеми ще до того, як вони з'явилися.

  2. Це технічний спеціаліст, не Лід, не менеджер. Проте саме сініор може керувати проектом з технічної сторони, розподіляти таски, пріоритети, оцінити ступінь розробки програмного забезпечення тощо.

  3. Сініор має мати 5+ років успішного комерційного досвіду.

  4. Зовнішні атестації.

Що на Вас чекає далі?
А далі Ви можете рости і розвиватись горизонтально. В ІТ-сфері неймовірна кількість професійних розгалуджень.

Зважаючи на Ваші навички, бажання та додаткові курси, Ви можете претендувати на такі посади:

PM - і це проектний менеджер , або менеджер по продукту. Тобто Ви повністю будете керувати, презентувати проект або продукт, а також спілкуватися із замовниками. Тож найбільша відповідальність щодо проекту буде на Ваших плечах.

PM іноді уособлює в собі фронтмена - тобто людину, що першою спілкується із замовником, презентує компанію, створює комерційну пропозицію, розраховує години роботи, кількість потрібних спеціалістів, тощо.

Тімлід - роль в команді з комбінації технічно грамотних рішень з якісними процесами розробки. Їх правильне поєднання означає більше користі для клієнта за ті ж гроші, додаткові переваги для компанії - на зразок стандартизації підходів до розробки, зниження порога входу в проект і стимулювання зростання фахівців в потрібному напрямку.

SCRUM-майстер - людина, що вибудовує процес роботи команди за гнучкою методологією SCRUM. Стежить за їх тривалістю та виконуваністю, проводить міт-апи, є координатором на зустрічах команди.

Архітектор - спеціаліст що вибудовує SDLC для проекту, прописує документацію щодо архітектури проекту, розраховує час, процеси, середовища роботи тощо. Від нього вимагається розуміння бізнесу клієнта, вміння аналізувати складні технічні системи, а потім доносити це розуміння до замовника і розробників.
Забронюйте місце в групі зі знижкою 30%!

Залиште заявку
Сформуємо цілі
Визначимо рівень знань



Розповімо про навчальну платформу
Для того, щоб отримати актуальну інформацю
про умови навчання, ціни і т.д., залиште заявку. Найближчим часом з вами зв'яжеться наш менеджер, щоб відповісти на запитання.



Made on
Tilda